בשמאל קוראים: לאפשר ל"משט השוודי" לעבור

יוסי אשר | צילום: ויקיפדיה No Comments on בשמאל קוראים: לאפשר ל"משט השוודי" לעבור
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חבר הכנסת לשעבר אורי אבנרי, פעיל "גוש שלום", קורא לראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון להתעשת ברגע האחרון ולאפשר את הגעת מה שקרוי "המשט השוודי" לנמל עזה.

"ארבע ספינות קטנות, עמוסות ציוד רפואי ולוחות סולאריים להפקת חשמל, אינן מהוות ולו שמץ של קמצוץ של איום לביטחון מדינת ישראל. הגעת הספינות עם מטענן ההומניטרי לעזה תהיה מחווה צנועה של רצון טוב מצד מדינת ישראל. לעומת זאת, משלוח אנשי קומנדו חמושים להשתלט על הספינות בלב ים תהיה עוד פעולה כוחנית גסה שתגביר עוד יותר את תדמיתה של ישראל כגולית גס ומאיים – תדמית שהיא הסיבה העיקרית להתגברות תופעת החרם נגד ישראל ברחיבי העולם".

אבנרי הזכיר כי בעבר איפשרה מדינת ישראל ארבע פעמים לפחות הגעת ספינות סיוע הומניטרי לעזה, לפני שהוחלט על המדיניות הכוחנית שגרמה לשפיכות דמים ונזק מדיני אדיר בפרשת המרמרה. למשל, בחודש נובמבר 2008 איפשרה מדינת ישראל לשתי ספינות ועליהן 44 פעילים מ-17 מדינות לעגון בנמל עזה. באותו זמן פרסם משרד החוץ של מדינת ישראל הודעה בנוסח "נאפשר לרודפי הפרסום ולרודפי יחסי הציבור להיכנס לעזה כדי למנוע את הפרובוקציה התקשורתית", לחיל הים ניתנה במקרה ההוא הנחיה לעקוב אחר הספינות אך לא להתערב בהפלגתן – ובכך הסתיים הסיפור. "אפשר למצוא במחשבי משרד החוץ את נוסח ההודעה משנת 2008 ולפרסם אותה שוב, מלה במלה, גם היום" הציע אבנרי.

"מעבר לסיפור הספציפי של המשט הזה, הגיע הזמן לפתוח את נמל עזה לתנועה ולשחרר את כלכלת רצועת עזה מן החנק שמביא את התושבים לאבטלה ועוני נורא שהם קרקע הגידול לקיצוניות ושנאה. ידוע היטב כי ישנם גורמים בינלאומיים המוכנים לתווך להשגת הסכם על כך" אומר אבנרי.



0 תגובות